måndag 18 januari 2010

En lördag i mängden

Haft en ganska avslappnad helg. Lördag var det gamlingarnas bröllopsjubileum i Kensington och när man kommit en bra bit över de 80 så är det väl ganska normalt att det blir ganska lugna tillställningar. Inte direkt klackarna i taket om man säger så...

En av seniorerna blinkade till när han såg numret "84" på min skjorta och påpekade skojfriskt att jag minsann var 2 år yngre än honom. Jag kontrade med att påstå att jag var född 1984 men det skämtet föll lite platt när han köpte det rätt av.

Mycket mera action än så var det inte läge att förvänta sig där och då och vi drog vidare för att uppleva min första Open Air Cinema i en park i närheten. Varje sommarkväll dukar man upp med picnic-korgar, filtar och kuddar och arrangerar friluftsbio i Centennial Park. Jag har varit sugen att testa ett bra tag men det har av olika anledningar inte blivit av. Oftast pga att biljetterna brukar gå åt som smör i solsken.

Tyvärr överraskades vi av en regnskur lagom till förtexterna och filmen var verkligen inte den bästa men i övrigt var det en trevlig upplevelse. Om ett par veckor visas den gamla musikklassikern "The Commitments" så då ska vi nog ge det ytterligare en chans.

Inga kommentarer: