onsdag 14 juli 2010

Tillbaka från Thailand.

Det är antagligen inget unikt att det tar emot lite att gå tillbaka till jobbet efter semestern men den här gången var det nog värre än vanligt. Jenny väckte mig ungefär halvsju på måndag morgon, dvs i VM-finalens 92:a matchminut. Jag snoozade mig igenom hela förlängningen innan jag orkade lämna sängvärmen.
När den spanske lagkaptenen höjde FIFA-pokalen stod jag i duschen och drömde mig tillbaka till den vita sandstranden med den underbara soluppgången från bara några dagar tidigare. Snorklingen började redan 5 meter ut från stranden och förutom detta ägnade vi oss mest åt att läsa böcker i hängmattan och följa landkrabbornas lek i vattenbrynet. Det var länge sedan jag varit så avkopplad.

Återkommer med mer bilder senare under dagen.

Inga kommentarer: